czwartek, 24 lipca 2014

DRAMAtical Murder -pierwsze wrażenia

Zapowiadali yaoi, w tagach ma sf, akcję i psychologiczne, a o czym tak naprawdę jest? Nie wiem. Oto przed Państwem DRAMAtical Murder. Adaptacja gry.


Akcja, na ile da się wywnioskować z pierwszego odcinka, toczy się na zamkniętej wyspie, w przyszłości na tyle odległej, ze ludzie posiadają osobiste AI w postaci robo-zwierzaków. Nasz główny bohater, Aoba, pracuje w sklepie z gratami "Przeciętność", odbiera telefony, dostarcza po mieście przesyłki. Ale może ciut więcej o świecie - miasto jest podzielone, póki co jeszcze nie powiedziano dlaczego, pewnie standardowe kwestie zamożności itp., poza tym pełno rozmaitych gangów. Istnieje też rozbudowana rzeczywistość wirtualna, w której gra sie w gry walki. Skąd to wiemy? Bo Aoba idą przez miasto spotyka 4 albo 5 swoich kolegów, wszyscy są bossami albo ważnymi figurami w jakiś mocnych grupach... I nikt się nie pozabijał jeszcze, hmm...


O fabule ciężko coś powiedzieć, w pierwszym epizodzie jest tak tajemniczo, ze absolutnie nic nie wiadomo poza tym, że całość pewnie będzie miała jakiś związek z grą, znikającymi ludźmi i tajemniczą jak sama tajemniczość postacią w gazmasce... Trochę bieda. Ciekawszymi postaciami na pierwszy rzut oka są AI mc, piesek Ren i fryzjer biegający z wielkim mieczem Koujaku.

Graficznie stany średnie, raczej dolne, zwłaszcza na ogólnych planach. Reżyser robił jako główny animator przy kilku rzeczach, m.in. End if Evangelion, ale za wiele tego dorobku nie ma. Aktorsko za to mam raczej starszy skład, mało kto z tych młodych przystojniaków ma mniej niż 35letni głos :P Na popisy i głębokie emocje też nie ma co liczyć...
Muzyka w zasadzie niezauważalna, op i ed generyczne i meczące.


Fabularnie zapowiada się rozwikływanie tajemniczych tajemnic, pewnie związanych z tą grą. Postaci też jakoś nie porywają. Jak dla mnie twórcy nie postarali się żeby chciało mi się sprawdzać co będzie dalej, kim jest reszta bohaterów pokazanych w op, meh, już animu o poparzonych cyckach ma lepszą konstrukcje fabularną.... 

8 komentarzy:

  1. Ale jakiej znowu mngi shoujo? Przecież to jest adaptacja słynnej Visual Novel od Nitroplusa, skąd Ty w ogóle tę informację wyciągnąłeś xD Aż sprawdziłam i na Anicharcie, AniDB i MALu piszą, że to od VNki, WTF, wytłumacz się xD
    Also, owszem, mangowa adaptacja gry jest publikowana w "Comic B's-Log Kyun!", jak mówi ComiPedia to jest to magazyn dla młodych dziewcząt, nastawiony na adaptacje gier i anime nawet. Co pozwala mi przypuszczać, że w mandze pewnie też wycięli ten ostro gejowski i brutalny stuff, z którego znana jest gra, a który mają ocenzurować też w tym anime.
    Więc, jak zwykle, adaptacja gry ssie, lepiej zagrać.Ech.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie Nitro+Chiral, czyli yaoi pełną gębą. Oceny niby niezłe, ale to chyba nie moje klimaty.
      http://vndb.org/v5916 - to dla Twojej informacji Kamilu.

      Usuń
    2. Robiłem risercz o 3, popatrzyłem do złej karty, z jakimś spin-offem xD Wypadki się zdarzają xD

      Usuń
  2. Dziewczyno, zastanów się co ty za głupoty wypisujesz!
    Nawet nie wiesz jak popularne stało się DRAMAtical Murder! Jaka jest oglądalność tego anime!
    Fabuła się rozkręca, postacie są zajebiste, każdy ma swój charakter, swoje przeżycia i swój styl więc jak możesz gadać że nie porywają!

    Puknij się!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypominam, to są pierwsze wrażenia, bo chyba umknęło to w tłoku, więc opis jest oparty wyłącznie o pierwszy odcinek. Ponadto, gdziekolwiek bym nie patrzył to oceny są raczej..... kiepskie.
      Btw. gdzie Ty mieszkasz, że Kamil jest żeńskim imieniem ?

      Usuń
    2. Dat "Pozdrawiam" xD Poza tym afaik nie zmieniłem płci, wszystko jest na swoim miejscu, sprawdzałem rano. Oglądalność wśród nieyaoistek o ile wiem jest nikła, mocno, a i one nie wyrażały tyle zachwytu, a to są PIERWSZE WRAŻENIA (hmm, może zacznę to pisać kapsem...

      Usuń
    3. Eeeej, ja się pierwszego hejterotrolla dorobiłam dopiero po roku, Kamil, to niesprawiedliwe :<

      Usuń
    4. Póki co tylko jeden komć :P

      Usuń

Będzie mi miło jak coś od siebie napiszesz ;)